Konserwacja

 

Dlaczego warto konserwować podwozie auta? Tak naprawdę to właśnie elementy podwozia samochodu (elementy układu hamulcowego, elementy zawieszenia) oraz elementy blacharskie takie jak progi, błotniki , wnętrza nadkoli, dolne krawędzi drzwi i wiele innych miejsc narażone jest na szkodliwe działanie wilgoci, która powoduje korozje samochodu.

Kamienie i drobiny piasku uderzające nieustannie o podwozie powodują mikro uszkodzenia, w które przedostaje się woda wraz z solą i zapoczątkowuje procesy korozyjne. Dlatego warto zawczasu o tym pomyśleć i zakonserwować podwozie auta – tym sposobem zwiększymy nie tylko żywotność i trwałość auta, ale także komfort podróży (powłoka środków wykorzystywanych do konserwacji podwozi aut zazwyczaj ma także działanie dźwiękochłonne). Optymalny czas na wykonanie zabezpieczenia samochodu to wiek auta do 5 lat. Obecnie produkowane samochody bardzo rzadko posiadają jakiekolwiek zabezpieczenie, dlatego juz po kilku latach możemy zaobserwować pierwsze oznaki korozji a po kilku następnych latach podwozie takiego auta wygląda dramatycznie – rdzawy, głęboko zakorzeniony nalot jest praktycznie wszechobecny i już nie za bardzo jest, co ratować

Proces konserwacji samochodu jest wieloetapowy i w naszej firmie przebiega w poniższych krokach.

1. Etap pierwszy

Mycie podwozia -które wykonujemy u siebie w firmie po wcześniejszym zdemontowaniu nadkoli, kół oraz wszelkich osłon. Demontaż tych wszystkich elementów jest konieczny do prawidłowego wykonania mycia podwozia i przygotowania spodu samochodu do kolejnych etapów. Prawidłowe wykonanie tej czynności jest elementem niezwykle ważnym i tak naprawdę w dużej mierze decyduje o końcowym efekcie przeprowadzonej konserwacji samochodu. Samo mycie podwozia odbywa się przy użyciu myjki wysokociśnieniowej zasilanej gorącą wodą.

2. Etap drugi

Drugi etap składa się z kilku czynności wykonywanych po sobie.

Suszenie - podstawową zasadą jest nakładanie konserwacji na dokładnie wysuszone podwozie, dlatego do tej czynności przywiązujemy bardzo dużą uwagę. Po umyciu podwozia samochodu- czas samoczynnego schnięcia uzależniony jest od temperatury i wilgotności powietrza i wynosi do 12 godzin. W naszym zakładzie osuszanie odbywa się przy użyciu nagrzewnic jak i sprężonego powietrz - dlatego warunki atmosferyczne panujące za oknem nie mają dla nas większego znaczenia.

Czyszczenie- Po umyciu oraz osuszeniu podwozia przeprowadzamy kontrolę powierzchni, która będzie konserwowana.

W pierwszej kolejności usuwamy starą zniszczoną warstwę powłoki bitumicznej. Jeżeli dostrzeżemy miejsca skorodowane, należy je odczyścić. W naszym zakładzie czyszczenie z rdzy odbywa się przy użyciu piaskarki, co zapewnia dotarcie i usunięcie rdzy z każdego zakamarku podwozia. Następnie na powierzchnie, z której została usunięta rdza stosowany jest odrdzewiacz, którego zadaniem jest usuwania tlenków powstających na powierzchni metalu a zawarty w nim wysokogatunkowy olej powoduje, że powierzchnia jest nasmarowana i trwale zabezpieczona.

W przypadku skorodowanych elementów takich jak podwozie, błotniki, progi, itd. jesteśmy wstanie wyciąć zniszczone części materiału i w spawać zdrowy materiał. Po wymianie lakierowanych a zniszczonych przez rdzę elementów karoserii, świadczymy również usługi lakiernicze.

Zabezpieczenie nadwozia - Jest to czynność związana z zabezpieczeniem nadwozia (powłoki lakierniczej) przed zapyleniem a wiec powstaniem warstwy środka konserwującego na samochodzie. Odbywa się to przy użyciu folii malarskiej oraz taśm klejących

Nanoszenie podkładu - na powierzchnie osuszoną i zarazem oczyszczoną z rdzy, nanoszona jest warstwa podkładu epoksydowego antykorozyjny, (nanoszonego za pomocą pistoletu), którego zadaniem jest zapewnić znakomitą ochronę powierzchni stalowych dzięki wysokojakościowym żywicom i aktywnym dodatkom zapobiegającym korozji.

3. Etap trzeci

Konserwacja - Usługa konserwacji polega na zabezpieczeniu zarówno profili zamkniętych jak i podwozia.

Profile zamknięte:

Progi, jako profile zamknięte są zabezpieczane od, wewnątrz, co nie wpływa w żaden sposób na pogorszenie ich estetyki, ale znakomicie wpływa na ich zabezpieczenie antykorozyjne.

Dolne krawędzie drzwi z reguły są stworzone z wywiniętej do wewnątrz blachy poszycia. W miejscu łączenia wywinięcia blachy z konstrukcją drzwi również nakładamy warstwę zabezpieczającą. Podobnie sprawa ma się z wnętrzem drzwi, a szczególnie z ich dolną częścią. Drzwi wewnątrz również są zabezpieczone konserwacją. Przy wykonywaniu tej czynności uważamy, aby przypadkiem nie zatkać otworów odpływowych, przez które powinna wypływać woda spływająca po szybie do wnętrza drzwi. Równie dokładnie, co wnętrza drzwi należy pokryć krawędzie błotników. Są to miejsca szczególnie mocno narażone na uderzenia kamieni, żwiru i piasku podbijanych przez koła. Również w przypadku zatrzymania się w zakamarkach nadkoli błota możemy się spodziewać długiego okresu utrzymywania się w tych miejscach wilgoci, co jest główną przyczyną zniszczonych przez rdze błotników. Kolejnymi elementami zabezpieczanymi jest klapa tylnia oraz maska samochodu.

Podwozie samochodu:

Na wcześniej przygotowana powierzchnie nanoszona jest gruba warstwa środka do konserwacji przy użyciu pistoletu. Środek ten ma działanie podwójne: chroni podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i uszkodzeniami mechanicznymi oraz posiada bardzo dobre właściwości wygłuszające. Jest bezzapachowy i bardzo dobrze przylega do metalu. Cały proces konserwacji wykonujemy zawsze profesjonalnie i zgodnie z normami bezpieczeństwa, dlatego nie dopuszczamy do tego, by konserwować razem podwozie z silnikiem oraz układem wydechowym, kierowniczym i hamulcowym. Po naniesieniu środka konserwującego pozostawiamy samochód do wyschnięcia na kilka do kilkunastu godzin

4. Etap czwarty

Ostatni krok, jaki wykonuje przy konserwacji samochodu to montaż wcześniej zdemontowanych osłon, nadkoli, kół itd. oraz jego kompleksowe mycie oraz sprzątanie. Po wykonaniu tego kroku samochód gotowy jest to do wyjazdu z naszego warsztatu.